Pedagógus továbbképzésünk részletei


VIZUÁLIS JÁTÉKOK KÉSZÍTÉSE, ÉRDEKES TECHNIKÁK

VIZUÁLIS JÁTÉKOK KÉSZÍTÉSE, ÉRDEKES TECHNIKÁK



Alapítási engedély szám: 489/10/2021

A képzés hivatalos, teljes
(a Pedagógus-továbbképzések jegyzékben szereplő) megnevezése:

Képességfejlesztő játékok elemzése és játékgyűjtemény készítése (Tehetséggondozás a gyakorlatban - Együttműködő pedagógia)



A képzés az alábbi időpontokban indul:


Ez a képzésünk jelenleg
egy városban sincs meghirdetve!


A képzés tematikája:


VIZUÁLIS JÁTÉKOK, KÉPESSÉGFEJLESZTÉS ÉS TEHETSÉGGONDOZÁS A GYAKORLATBAN
(ötlet-, és játékgyűjtemény készítése – ALKOTÓ PEDAGÓGIA)

Balázs Gabriella 60 órás akkreditált továbbképzése

„JÁTSSZ JÁTÉKKÉSZÍTÉST!” MÓDSZER A VIZUÁLIS NEVELÉSBEN.
Minden hallgató egy vizuális játék-, ötlet-, és módszertani gyűjteménnyel gazdagodik.



Vizuális nevelés -  pedagógus továbbképzés

Milyen korosztály pedagógusait várjuk?
Várunk: óvónőket, tanítókat, általános iskolai vizuális tanárokat.
3-12 éves korig alkalmazhatod leginkább a nálunk tanultakat.
A napok rövid előadással és bemutatással kezdődnek, ahol ismertetem a soron következő technikákat, ötleteket, és a módszertani tanácsokat is ekkor beszéljük át. Valamennyi ötletnek és játéknak több variációját mutatom be: kezdő, haladó, mesteri játékok. Kiválaszthatod, hogy a felkínált játékok közül melyik nehézségűt készíted el, de nagyon hasznos az is, hogy láthatod, honnan kezdhető, és meddig nehezíthető egy adott játék. Ha felsőben dolgozol, kell egyfajta nyitottság a játékkészítés módszer iránt (hiszen ez ma nem bevett módszer - sajnos), de ehhez a korosztályhoz is sok ötletet kaptok. Ezután indulhat az egész napos alkotás!

Vizuális nevelés -  pedagógus továbbképzés

Mi a „JÁTSSZ JÁTÉKKÉSZÍTÉST!” programunk alapja?
Az ALKOTÓ PEDAGÓGIA legfontosabb eszköze – minden korosztálynál - a játék. Azt gondoljuk, hogy a világ megismerése önmagában is jó játék - és persze mindenképpen sok szempontból fejlesztő… A tanulás leghatékonyabb módja a tapasztalás. Meggyőződésünk, hogy a játékkészítés során olyan sokoldalú tapasztalatokat szerezhet minden gyerek, amire nem lenne lehetősége semmi más tevékenység során. Ezt szeretnénk megéreztetni a kollégákkal. Célunk: az alkotás megszerettetése! Minden más (az érdekes technikák és alapanyagok) csak eszköz ehhez.

Vizuális nevelés -  pedagógus továbbképzés

Témáink a továbbképzésen:

  • VIZUÁLIS TÁRSASJÁTÉKOK: gyűjtemény készítése
  • PAPÍRMEGMUNKÁLÁSOK: csipke-szurka, csipke-vágás, írisz, quilling, embossing…
  • A FIÚK VIZUÁLIS JÁTÉKAI: izgő-mozgó „micsodák”
  • ÜNNEPI KÉSZÜLŐDÉSEK: ötletesen – az ünnepkörökhöz kapcsolódó meglepetések
  • MESÉS képek, képes mesék. Torzítások
  • UGYANAZ, ÉS MÉGIS MÁS! - kavalkád a papíron. Hová lett a baglyom?
  • TORZÍTÁSOK, zavaró hátterek: keresgélhetsz, találgathatsz!
  • CSAK NÉZEL – vagy látod is?
  • FESTŐ JÁTÉKOK: különleges hatások, érdekes felületek, „pacsmagolások”


Mit hozz magaddal?
Csak az érdeklődésedet és a jókedvedet – minden mást: a minőségi eszközöket, a szebbnél-szebb alapanyagokat és a jó társaságot mi biztosítjuk!

Mit kapsz a tanfolyamon?
1. A tanfolyam elején kapsz egy különleges kapcsos dossziét, ebben rendezheted gyűjteménnyé a képzés során megismert és elkészített alkotásokat és vizuális játékokat, valamint lejegyezheted a kapcsolódó módszertani útmutatásokat, konkrét ötleteket, megoldási javaslatokat. Az elkészülő gyűjteményedet természetesen hazaviheted, s ez éveken át új és új ötletekkel szolgálhat. 2. Jegyzetlapokat, melyet szintén lefűzhetsz a dossziéba, így minden egy helyre kerül, hosszú évekig használható, és igény szerint bővíthető a gyűjtemény. 3. Az alkotáshoz és a játékkészítéshez minden szükséges eszközt és alapanyagot biztosítunk jól felszerelt műhelyünkben: papírok, előkészített nyomtatott játékalapok, festékek, színes ceruzák, filcek (tűfilcek, vékony/vastag, csillámos, metál színek garmada), kréták (pasztell, olajpasztell, akvarell), formalyukasztók, nyomdák, sablonok, olló, ragasztó... 4. A vizuális alkotó program c. kapcsos könyvet a tanfolyam anyagával: fénymásolható, színezhető anyagok, sablonok, mintalapok, leírások, feladatlapok…

És végül a leggyakrabban feltett kérdést is megemlítem…
„Nem tudok rajzolni/festeni, kétbalkéz vagyok! Akkor inkább ne is jöjjek?”
Ígérjük, különösebb kézügyesség nem szükségeltetik! (Ha van, az persze csak jó…) Hidd el, ugyanez a problémája sok gyereknek is a rajzórákkal. Itt egy támogató közegben leszel, nem fogunk senkit „vizsgáztatni”, nem kell produkálni magatokat! Egyébként erről is mesélek majd, hogyan alakíthatjátok ki a saját tanítványaitokkal is azt a légkört, ahol biztonságban érzik magukat, és az alkotás tényleg örömforrássá válhat. Nyilván nem hátrány, ha ügyes vagy, de a célunk, hogy a bizonytalan kollégákat is meggyőzzük: van remény, a gyerekekkel igenis csodát tudunk művelni, ha mi magunk nem is vagyunk mesterek! Sok minden kezdhető sablonnal, hogy aztán a végén önfeledt, szabad alkotásba torkolljon…! A mi pedagógiai tudásunk abban segít, hogy a gyerekek váljanak mesterré! A lényeg, hogy kedved legyen, a többiben segítünk!!! Mintákat, sablonokat, nyomdákat, formalyukasztókat használunk, s ezekhez társítható a szabad alkotás egyszerű – vagy mesteri formája.

Vizuális nevelés -  pedagógus továbbképzés


Tekintse meg Hallgatóink értékeléseit erről a képzésről...

Az ALAP Pedagógiai Központ
fenntartója a SZORT Bt.

OM Azonosító
FMK/OM -00600-2009


Mobil: +3630-624-72-73


Ugrás a lap tetejére ...