"FONDORLATOS GONDOLKODTATÓ TÁRSASJÁTÉKOK"
MATEMATIKAI ÉS LOGIKAI JÁTÉKOK KÉSZÍTÉSE
+ BOX című képzésünk hallgatói véleményei


MATEMATIKAI ÉS LOGIKAI JÁTÉKOK KÉSZÍTÉSE
+ BOX" width="150" height="223">

"FONDORLATOS GONDOLKODTATÓ TÁRSASJÁTÉKOK"
MATEMATIKAI ÉS LOGIKAI JÁTÉKOK KÉSZÍTÉSE
+ BOX




Hallgatóink minden képzés végén anonim értékelő űrlapot töltenek ki, amelyben számokkal és szövegesen jellemzik, értékelik továbbképzéseinket. A lenti értékelések a teljesség igénye nélkül, de szerkesztetlenül kerültek weboldalunkra. Köszönjük, hogy a kérdőív kitöltésével hozzájárultak képzéseink fejlesztéséhez és sikeréhez.


Jelenleg az alábbi városokban indul:

ONLINE TANFOLYAM (Folyamatosan indul)
A részletek itt: >>


A képzés értékelései

A véleményeknél a jelenlegi, és a korábbi más akkreditációs számmal rendelkező, de hasonló megnevezésű, és tematikájú továbbképzéseink értékeléseit is megjelenítjük!

2023. évből:

ÖSSZESSÉGÉBEN MI A VÉLEMÉNYED A TOVÁBBKÉPZÉSRŐL?

- A várakozásomat magasan felül múlta a továbbképzés. Ami nagyon tetszett, hogy gyakorlatközpontú volt, hiszen nem csak az elkészítést, hanem a játék használatát is bemutatta. Minden játékhoz ismertette az oktató, hogy milyen fejlesztési lehetőségek rejlenek benne. Online felület könnyen kezelhető volt, a játékokhoz szükséges alapanyagok jól átláthatóan mappába, rendszerezve (címkézve) könnyebbé tette, az alkotómunkámat, jobban figyelemmel tudtam kísérni, hogy hol tartok, mit kell elő vennem, az egyes témakörökhöz kapcsolódóan.

- A továbbképzés felépítése átlátható, logikus, sokoldalú komplex volt. Nagyon élveztem a videókat és az azt követő játékkészítést. A box tartalma minőségi anyagokból volt összeállítva, így minden eszközzel nagyon szépen lehetett dolgozni. Szeretnék még ilyen továbbképzésen részt venni, maximálisan elégedett vagyok. Jó szívvel fogom kollégáimnak, ismerőseimnek ajánlani.

- Örülök, hogy részt vettem rajta, sok ötletet kaptam, sokáig fogom tudni használni a játékokat, ötleteket.

- Tetszett, hogy a továbbképzés teljes mértékben gyakorlati volt. A játékok elkészítéséhez minden szükséges alapanyagot megkaptam. A videóanyag részletes és érthető volt. Praktikus, hogy a fénymásolt figurákból több példány is készült. Így, ha valamit elrontottam, volt lehetőség javítani, illetve újat fénymásolni. Egyetlen nehézséget talán az idő hiánya okozta. Néha nehéz volt időt szakítani a játokok elkészítésére, de mindenképp megérte, mert egy hosszú ideig használható, bővíthető, kreatív játékkészletet kaptam.

- Az online képzés rendkívül jól idomul az ember munkaidejéhez, így könnyedén elvégezhető. Az online felület egyszerű, könnyen használható. Nagyon jó, élvezetes képzésben volt részem, melyhez minden alapanyagot, eszközt, hozzávalót már precízen összekészítettek a szervezők. Rendkívül jól felépített, átgondolt a képzés anyaga, az eredmény, pedig egy, a mindennapokban kiválóan alkalmazható játékkészlet. Szívből gratulálok Jutka és Gabi! Zseniális a képzés!

- Az elméletben elhangzottakat azonnal átülteti a gyakorlatba, ami a mi szakmánkban a lehető legtöbb segítséget nyújtja, főként úgy, hogy a gyerekekkel ki is tudjuk próbálni az elkészült játékokat. A sok szépen megfogalmazott frázis helyett kézzelfogható, konkrét, jól bemutatott.

- Maga a továbbképzés jó volt, de azt gondolom, hogy jelenléti formában ez még jobb lehet.

- Nagyon tetszett h. gyakorlatias volt, minimális alapanyagból elkészíthető játékok, amiket gyerekek bevonásával is el lehet készíteni. A legjobban tetszett a játékok sokoldalú felhasználása.

- Nagyon szerettem. Jól szervezett, felépített, átgondolt és előkészített. Érthető, követhető, rugalmas. Az eszközök és alapanyagok valóban minőségiek, igazi élmény, örömteli munka a velük való játékkészítés. A videókban elhangzott instrukciók egyértelműek, a bemutatott eszközök és a hozzájuk tartozó játékos feladatok színesek, rendkívül sokrétűek, jól variálhatók és használhatók a gyakorlatban. A képzés felépítése abszolút felhasználóbarát, az időszakonként megtekinthető oktatóanyagok követhető, kényelmes ritmusban adnak lehetőséget a feladatok elvégzésére. A tanfolyammal kapcsolatos mindenféle tájékoztatás, ügyintézés korrekt, gördülékeny, a kommunikáció valamennyi általam használt csatornán jól működött. Jó szívvel ajánlom kollegáimnak, pedagógus ismerőseimnek.

- Nagyon jó. Nagyon hasznos ötletekkel, játékokkal gazdagodtam a továbbképzés során, amiket nagyon jól tudok beépíteni a foglalkozásokba.

- A mostani csoportlétszámunk 27 fő, ebből 15 fiú és 12 lány. Korosztály szerinti elosztásban 10 nagycsoportos korú, 6 középsős korú, 8 kiscsoportos korú és 3 mini csoportos gyermek jár Kincskereső csoportunkba. Ezért örülök az olyan játékoknak, amelyek több korosztály számára is jól játszhatóak. A sokfunkciós, több fejlettségi szinten használható játékok a vegyes csoport számára a legoptimálisabbak. A pályán töltött hosszú évek alatt megtapasztalhattam, hogy a mi munkánk állandó változással jár, úgy a gyerekanyag mint a módszerek tekintetében. Nem lehet tehát a régi jól beváltnál megragadni mert az új problémák új megoldásokért kiáltanak. Ha a tarsolyom kiürült mindig szívesen veszek részt olyan továbbképzéseken, ahol feltöltődhetek, újat tanulhatok. Többször is részt vettem már az ALAP Központ továbbképzésein, ahol nagyon hasznos játékötleteket kaptam, ezeket azóta is rendszeresen használom vagy akár tovább is gondolom.

- Biztos vagyok abban, hogy az eddig kipróbált valamennyi játéktípus – az élvezeti értékén túl – egyértelműen elősegíti és a továbbiakban is támogatni fogja a gyerekek sokoldalú fejlődését, az ismereteik, készségeik bővülését, frissítését. A házikóból és gyerekfigurákból álló játékkészlet kiválóan alkalmasnak bizonyult olyan alapvető matematikai műveletek, gyakorlatok elvégzéséhez, mint számlálás, halmazalkotás, „számlépcső” építés, bontás, kiegészítés, mennyiségi relációk gyakorlása stb. Természetesen számos egyéb területen is vitathatatlan a fejlesztő hatása: gondolkodás, figyelem, emlékezet, összehasonlítás, ritmusérzék, belső hallás, szókincsbővítés, testséma - oldaliság, és nem utolsó sorban türelem, ill. önfegyelem – mivel egyelőre mindössze két házikó-alaplap áll rendelkezésünkre. A láncjáték, a szoliter, tili-toli és diktálós feladatok a gyerekek többségének általában jól mennek, ugyanakkor a bontáshoz kapcsolódó játékok nagyobb fejtörést okoznak, egyelőre több magyarázatot, ellenőrzést és értékelést igényelnek. Egyrészt sajnálom, hogy meglehetősen közel a nevelési év végéhez ismerhettük meg ezt a játékot, hiszen az irányok, relációk, sorszámok, stb. nagycsoportos koruk ellenére nálunk is több kisgyereknek jelentenek nehézséget. Másrészt örülök, hogy mostantól egy ilyen sokoldalú, praktikus eszközt is lehetőségem lesz alkalmazni munkám során.

- Kedves Gabi, Jutka! Hálásan köszönöm a fantasztikus lehetőséget, hogy ezzel a szuper képzéssel megismerkedhettem, és rengeteg, rengeteg szakmai segítséget kaptam tőletek. Zseniálisak vagytok!

------------------------------------------------------------------------

MI A VÉLEMÉNYED AZ OKTATÓ FELKÉSZÜLTSÉGÉRŐL, SZAKTUDÁSÁRÓL?

- Gabriella személyében egy nagyon szimpatikus, alapos, felkészült oktatót és szakembert ismertem meg, ha egyelőre csak online formában is... Kedves, segítőkész attitűdje nagyban hozzájárult, hogy a képzést örömmel és eredményesen végezzem, elhivatottsága, szakmai hozzáállása és vitathatatlan hozzáértése, kreativitása példaértékű.

- A képzés elejétől a végéig biztosítva éreztem magam, afelől, hogy bármilyen szakmai vagy technikai kérdésemmel, kérésemmel fordulhatok hozzá. Erre leginkább azért nem került sor, mert nem volt rá szükség. Alapos, világos, közérthető és ösztönző módon adta át tudását a játékok készítéséhez és használatához, amit ezúton is nagyon köszönök…

- Nagyon felkészült, lelkes, kreatív, segítőkész.

- Az oktatótól egy nagyon jól összeállított videóanyagot kaptam, melyben részletesen elmagyarázza a játékok elkészítési módját, használatát, módszertani tanácsokkal megtűzdelve.

- Gabi tényleg hihetetlen. Érthető, lényegre törő, egyszerűen magyaráz. A szakma a kisujjában és érezhetően a saját, az évek alatt felhalmozódott gyakorlati tudását, kidolgozott ötleteit (ötleteiket) adja elő számunkra. Egyáltalán nem éreztem hátrányát az online képzésnek, mert mindenre gondoltak, minden felmerülő problémára már előre reflektáltak.

- Az előadásai közben kitűnt, hogy mennyire élvezi azt, amit csinál, hiszen önfeledten játszott az éppen elkészült játékokkal. Ezért számomra sokkal hitelesebb volt a kapott ismeretanyag, érződött a mögötte lévő sokrétű tudás minden területen és látszott mennyire tisztában van ezek kapcsolódásaival, egymásra épülésével, így a játékba való beépíthetőségével is.

- Az oktató felkészültségét jól tükrözte az elkészített játékok mennyisége, sokrétűsége. Szaktudásáról is számot adott, amikor a játékokat több nehézségi fokozatban készítette el, így differenciálva lehet játszani az egyes korosztályokkal. A játékok elkészítésével lehetőséget adott a játékok továbbgondolására, egyedi ötletek megvalósítására.

- Azt gondolom, hogy az oktató felkészült és többször is kiderült a videóból, hogy ezeket a játékokat ő maga is kipróbálta és használja gyermekközösségben, ami szerintem sokat jelent, így tudta ilyen gyakorlatiasan továbbfejleszteni az alapjátékokat.

- Szerintem nagyon jól felkészült.

- Az oktató pozitív kisugárzása, egyértelmű kommunikációja segítette munkámat.

- Az oktató szakmailag nagyon jól felkészült volt. A játék elkészítési folyamatát, szabályait érthetően, konkrétan fogalmazta és mutatta be. Érződött a videókon, hogy gyakorlott, elhivatott és lelkes pedagógus. Valamint, hogy nem csak ismerteti a játékokat, hanem ő is alkalmazta már a munkája során, és egyes játékoknál konkrét tapasztalatait is elmondta, hogy nála mi okozott nehézséget a gyerek csoportjánál, mire figyeljünk oda. A játékokat logikusan, egymásra építve, a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe véve tervezte meg.

------------------------------------------------------------------------

ÖSSZESSÉGÉBEN MENNYIRE VOLTAK ÚJSZERŰEK A TOVÁBBKÉPZÉSEN MEGISMERTEK?

- Voltak számomra nagyon új ötletek is, a legjobb mégis az volt, ahogy láttam a játék evolúcióját, hogy három képecskéből hogyan jönnek sorban az ötletek, és bonyolódik egyre jobban.

- Számomra maga a módszer volt új, hogy a gyerekekkel közösen készítem és fejlesztem tovább a játékokat.

- Szuper jó kis játékkészlettel gazdagodtam a képzésen. Az elmúlt évtizedek során magam is készítettem a mindennapi munkámhoz játékot, az épp aktuális feladat vagy szempont alapján. Ám az itt elkészített eszközök tényleg sokszempontúak és több területen is felhasználhatóak.

- Tulajdonképpen sok olyan dologról hallottam a képzés közben, amelyekről már tanultam, persze elméletben, de a gyakorlati alkalmazásokra magunknak kellett keresni lehetőségeket. Sokszor az ember túlbonyolítja, pedig az egyszerű lehetőségek ott vannak a szemünk előtt. A tanfolyam alatt ezekre kaptam ötleteket kibővítve azzal, hogy milyen sokoldalúan használható egy játék csak egy-egy kis változtatással.

- Minden szempontból újszerű volt az itt megszerzett ismeret, mert a játékok elkészítésével egy nagyon bő, több területet fejlesztő játékgyűjteményem lett, amit több korosztálynak tudok továbbadni, a továbbiakban pedig új játékokat elkészíteni az eddigiek alapján.

- Én a tanfolyam alkalmával sok újszerű dologgal ismerkedtem meg.

- Ahogy a tanfolyam során többször is elhangzott, nem feltétlenül egy-egy játék vagy feladat matematikai tartalma ill. megoldásmódja jelentett újdonságot, hanem a sok-sok ötlet és megközelítés (a játékok kitalálásától kezdve az elkészítésén át a sokoldalú felhasználásukig) ami egyfajta új gondolkodásmódot kíván meg és indít el gyerekekben és felnőttekben egyaránt. Olyan egyszerű és praktikus eszközökkel, mint színes autós kártyák, vagy formalyukasztóval készített dominók. Egytől egyig csudajó ötletek…

- Hasznos ötleteket kaptam egy-egy terület fejlesztésére.

- Egy -egy játék mechanizmusa más játékok során ismertek voltak számomra, de ilyen egyszerűen elkészíthető játék, sokoldalú felhasználása egy csokorba szedve fantasztikus volt számomra.

- Sok jó játékot kaptunk a tanfolyam alatt a gyerekekkel, akik már lelkesen próbálgatják, szívesen játszanak az elkészült játékokkal újabb és újabb tapasztalatokra szert téve. Figyelve őket játék közben eszembe jutott egy idézet, amit ez a tanfolyam is képvisel: „Amit hallok - elfelejtem, Amit látok - megismerem, Amit csinálok - megtanulom!”

- Az újszerűsége abban rejlett, hogy betekintést nyerhettem, hogyan lehet egy játékot tovább gondolni, játékot tervezni, többféle szabállyal, többféle képen játszani. Egy kevés eszközt igénylő játékkal, milyen sokféle, szórakoztató játékot játszani. pl.: a házikós beköltöztetősnél, nekem eszembe sem jutott volna, hogy lehet amőbázni, iskolásokkal torpedózni…Gondolkodásra, kreativitásra ösztönző volt a tanfolyam. Motiváltabbá váltam, hogy én is tervezzek új játékokat, ehhez kaptam módszertani segítséget, hogy játék tervezésnél mire figyeljek.

- Az online képzés rendkívül hasznos volt esetemben, mivel így a nap bármely szakában tudtam az anyaggal foglalkozni. A közel 2 hetes intervallum egy-egy anyag között pedig rendkívül hasznos volt azért, hogy a játékok elkészítése mellett jutott idő a kipróbálásra is. A játékeszközök kivágását magam végeztem, ám igyekeztem úgy előkészíteni az eszközöket, hogy a gyerekek a színezésbe, felragasztásba már bekapcsolódhassanak. A játékok elkészítésében örömmel segédkezett néhány ügyes nagycsoportos, akik alig várták, hogy elkészüljön és kipróbálhassák az adott játékot.

- Idén 7 nagycsoportos gyermekem volt, akik nagyon motiváltak és érdeklődőek voltak a közös tevékenységek alatt. Sokat kézműveskedtünk együtt, mindig kerestem az újabbnál újabb technikákat, megoldásokat, amit aztán a csoporthoz igazíthattam. A tanfolyam elvégzése alatt is az vezérelt, hogy minél sokoldalúbb, több funkciós játéktárat hozzak létre, amivel tartósan fenn lehet tartani a gyermekek érdeklődését, és örömmel, aktívan vegyenek részt az elkészítésében, illetve ezek után a játéktevékenységben. Úgy érzem, hogy ezen játéktár minden egyes játéka megfelel az előbbi kívánalmaknak. Sőt, igazi családi program is kerekedett ki egy-két játék elkészítése közben, hiszen a 2 kislányom is aktívan részt vett, vágtak, színeztek, közösen ötleteltünk (a nagyobbiknak nagyon tetszett a kombinatorika, ügyes is volt benne). Többször kérték, hogy had segítsenek. A laminálás is a kedvenceik közé tartozik.

- Én a megvalósításhoz úgy kezdtem hozzá, hogy először megnéztem az adott témakörhöz tartozó videót, átnéztem a dobozt, hogy mely eszközök lesznek szükségesek az elkészítésünkhöz és ezután kiválogatva bevittem az óvodai csoportomban. A nagyobb gyermekek jórésze hamarabb érkezik, így velük el tudtam kezdeni a munkát. Először megbeszéltük a feladatokat, megnézegették a hozzávalókat és kezdődött a munka. Mindenki részt akart venni benne. 1-2 gyermek nagyon szépen színez, többen ügyesen vágnak egész apró dolgokat is, így ezek egy részét nyugodtan rájuk bízhattam. Közben beszélgettünk, kinek mi tetszik benne, megbeszéltük az irányokat, méret szerint rendszereztük a képeket. A színek, számosságok is gyakorolva lettek ezáltal. Persze a csoport többi gyermekét is érdekelte, ők megnézegették, de életkorunknál fogva hamarabb megunták és más játéktevékenység után néztek. Nem erőltettem a tevékenységet, de általában az iskoláskorúakat sokkal hosszabb ideig lekötötte. Nehézséggel nem igazán találkoztam a játékkészítés során, hacsak az nem, hogy minden gyermek első akart lenni a tevékenységben, itt kellett kompromisszumokat kötni, de ezáltal fejlődött a türelmes kivárás képességük és az udvarias visszautasítás is, amikor egy eszközzel még tovább szerettek volna tevékenykedni.

- A játékok mennyisége és minősége olyan gazdag volt, hogy nem igazán gondolkodtam el a továbbfejlesztésünkön. A dominóknál inkább más formákat is fogok a jövőben készíteni, hogy legyen fiúsabb, lányosabb variáció is esetleg az éppen kedvelt mesehősökkel. Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, ezáltal nekem is változott, fejlődött a matematikai képességem egy-egy játék elkészítése során. Ez kiváló lehetőséget biztosít, hogy a jövőben újragondoljak régebbi játékokat, így új szabályok szerint játszva, akár új kedvenccé is válhasson.

------------------------------------------------------------------------

HOGYAN ÍTÉLED MEG A TANFOLYAM GYAKORLATI HASZNOSSÁGÁT?

- A játékok elkészítéséhez minden szükséges alapanyagot megkaptam. A videóanyag részletes és érthető volt. Praktikus, hogy a fénymásolt figurákból több példány is készült. Így, ha valamit elrontottam, volt lehetőség javítani, illetve újat fénymásolni. Egyetlen nehézséget talán az idő hiánya okozta. Néha nehéz volt időt szakítani a játokok elkészítésére, de mindenképp megérte, mert egy hosszú ideig használható, bővíthető, kreatív játékkészletet kaptam. Az elkészült játékokat nagyon hasznosnak tartom. Biztos, hogy napi szinten előkerülnek majd az elkövetkezendő évek folyamán, és a gyerekek segítségével sok új ötlettel gazdagítjuk majd a meglévő készletet.

- Egyéni és kiscsoportos munkaformákhoz is nagyon hasznos.

- Az elkészült játékokat nagyon hasznosnak tartom. Biztos, hogy napi szinten előkerülnek majd az elkövetkezendő évek folyamán, és a gyerekek segítségével sok új ötlettel gazdagítjuk majd a meglévő készletet.

- A képzésen elsajátítottak az óvodában akár a mindennapi játékidőben, akár az egyéni fejlesztések során, de a mikrocsoportos foglalkozásokon is rendkívül jól, sokoldalúan felhasználhatóak. Rendkívül hasznos képzésen vehettem részt, tudnék még válogatni a jövőt illetően…

- Több képzésen részt vettem már az ALAP Központ rendezésében és minden tanfolyam alatt sok érdekes, jól használható ötletet, játékot kaptam, úgy mint ezen a képzésen. 100%-ban hasznosítható minden információ, amit a hatvan óra alatt kaptam. Továbblendített, feltöltött. Megkaptam a szárnyakat már csak rajtam múlik hogyan használom őket.

- Számomra nagyon hasznos volt, mert így bővült a játéktáram, és a szemléletem is megváltozott a játékok felhasználását illetően.

- Azt gondolom, hogy hasznosak a játékok és a továbbgondolások miatt talán a gyerekek nem is unják meg hamar, mert mindig új kihívás lesz majd a számukra.

- Mindennapi foglalkozásokon felhasználható fejlesztő játékok. Játszva tanulunk ezzel a sokoldalú és tovább fejleszthető játékcsomaggal.

- A tanfolyamon megismert és az általam ezidáig elkészített játékeszközök maximálisan használhatónak bizonyultak az óvodai gyakorlatban. A gyerekek (és felnőttek) körében népszerűek, hiszen nemcsak újak, de színesek, esztétikusak, a velük végezhető feladatok és játékok változatosak, élvezetesek kicsiknek és nagyoknak.

- Nagyon jól fogom tudni hasznosítani az itt kapott ötleteket, játékgyűjteményeket. Nagyon vártam a környezetismereti társasjáték készítése tanfolyam után ezt a matematikai és logikai játékok készítése tanfolyamot. Ez másabb volt, mint az előző, hiszen ez online volt. A tanfolyam vezetője Balázs Gabriella most is nagyon kedves, segítőkész volt. A videón mindent alaposan elmagyarázott, megmutatott, jól lehetett haladni. A tanfolyamra azért jelentkeztem, mert óvodapedagógusként szerettem volna bővíteni az ötlettáramat. Nagyon jól fogom tudni hasznosítani az itt kapott ötleteket, matematikai, logikai játékokat a mindennapok során. Jelenleg nagycsoportos óvodai csoportom van, és alig várom, hogy kipróbálhassam velük a sok érdekes játékot. Most is lett egy nagy kedvencem.

- Tanfolyam végére nagyon változatos sokfunkciós játékeszközzel lettem gazdagabb, amivel még színvonalasabbá, színesebbé tudom tenni a fejlesztő foglalkozásaimat, eredményesebben tudom majd végezni a pedagógiai munkámat. A megszerzett ismereteket, a játék készletem segítségével, a gyakorlatban is alkalmazni tudom a gyermekek fejlesztésénél.

- Nagyon hasznos, sokoldalú játék gyűjteménnyel lettem gazdagabb , amit tovább tudok majd fejleszteni. Alkalmazni fogom őket további munkám során. Olvasás előkészítés, belső hallás, anyanyelvi nevelés, ritmusérzék fejlődött a játék alkalmával. Csoportomban járó gyerekek többsége nem megfelelő szociokulturális háttérrel rendelkezik, ebből adódóan nyelvi nehézséggel, problémákkal, beszédhibával küzdenek, szegényes szókincsük van, nem tudják választékosan kifejezni magukat a barchoba játékkal, fejleszthettem az anyanyelvi készségüket is. Összegezve: nagyon örültem, hogy sok fejlesztő játékkal ismerkedtem meg, kevés eszközkészlettel, többfunkciós játékokat játszhattam a gyerekekkel, és minden részképesség területüket fejleszteni tudtam. Elengedhettem a fantáziámat, alkotókedvemet kiélhettem. A jövőben is hatékonyan be tudom építeni a megszerzett ismereteket a pedagógiai munkámban, és eredményesebben tudom végezni a pedagógiai munkámat. Az írásomat az egyik kedvenc idézetemmel zárom: „A gyermek olyan, mint egy pillangó a szélben. Néhány magasabbra tud repülni, mint mások, de mindegyik a legjobb tudása szerint repül. Miért is hasonlítanád össze őket? Mindegyik más. Mindegyik különleges. Mindegyik gyönyörű!

------------------------------------------------------------------------

2022. évből:

- A legújszerűbb az volt a számomra, hogy bátran álljak neki játékot készíteni a gyerekekkel együtt. Mindemellett minden egyes játékötlet sok-sok új ötlettel gazdagította módszertáramat. Szerintem maximális az oktató felkészültsége, szaktudása. Mivel ONLINE formában történt az ismeret átadás, aprólékos volt a feladatok magyarázata, eszközkészítés menetének bemutatása. Nagyon megnyerő GABI kisugárzása.

- Korábban vettem már részt „élőben” továbbképzésén, az nagyon tetszett. Kíváncsi voltam, hogyan valósítja meg online, és maximálisan elégedett vagyok, még így is lelkesítő és gondolkodásra sarkalló. Mindig pozitív és biztató. Az eszközök nagyon jók a BOX-ban, figyelemmel, szeretettel készítették össze. A korábbi képzésen készített játékokat is szívesen alkalmazzuk, használjuk a csoportban, nagyon szeretik a gyerekek is. Alapötletnek is kiválóak, akár évszakonként, témakörönként lehet készíteni belőle, tovább lehet gondolni, fejleszteni mindent. Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, hogy részt vehettem a továbbképzésen és elkészíthettem ezeket a szuper játékokat. Az előző, környezetismereti játékok képzésen készített játékokat már a kicsikkel is játszottuk, és nagyon szeretik.

- Nagyon sok fejlesztési területnél alkalmazhatóak ezek a többfunkciós játékok. Jól fejleszthető a gyerekek memóriája, a figyelmük, a kitartásuk, szabálytudatuk, a számlálás, térirányok, sor-, oszlop fogalmak erősítése, egyenletes lüktetés érzékelése, kreativitásuk finommotorika fejlesztése, esztétikai érzék kialakítása...
A gyerekek bevonhatók a játékok elkészítésébe, vágják a kis figurákat. Szeretnek képet ragasztani, ezzel növeljük a játék kedvüket, hiszen nagy örömmel próbálják ki az általuk készített játékokat. A játékkészítés számomra örömteli volt. Mivel amúgy is nagyon szeretek vizuális tevékenységeket végezni, így nagy örömmel töltött el a játékkészítés folyamata és a rengeteg ötlet. Ami nagyon lenyűgözött a képzés során, hogy mennyi, de mennyi mindenbe bele lehet vonni a matematikai tapasztalatokat, és hogy egy játékon belül mennyi más lehetőség van! Szinte minden fejlesztési területhez alkalmazhatók majd az elkészített játékok. Mivel nekem nehézséget okozott, vagy inkább úgy fogalmaznék, hogy kicsit távol állt tőlem a matematikai tapasztalatszerzés, így most bátran kijelenthetem, hogy hatalmas kedvet kaptam hozzá. Egyik kedvencemmé vált ez a terület.

- Volt egy-két játék, aminek az alapszabályát már ismertem, de a továbbgondolásuk, fejlesztésük minden esetben újszerű és nagyszerű volt! Gabi maximálisan felkészült, szakszerű, minden részletre figyel. Felhívja a figyelmet az esetleges nehézségekre, ajánl alternatívákat, nagyon kreatív, segítséget nyújt minden esetben, ha szükséges.

- Az oktató szakmailag felkészült, teljes mértékben megfelelő a felkészültsége és szaktudása. Számomra teljesen újszerűek voltak a tanultak, és nagyon hasznosak lesznek a későbbiekben. Örömmel készítettem a játékokat és a sok új ötlettel kedvet kaptam ennek a területnek az alkalmazására. Sokszínű és ötletekkel teli a továbbképzés, minden fejlesztési területhez alkalmazhatóak a játékok.

- Nagy segítség volt, hogy a továbbképzés online formában volt elvégezhető, mivel saját tempómban tudtam feldolgozni, és az év végi hajrában nem kellett hiányozni a munkahelyemről sem. A képzés olyan érzést váltott ki belőlem, ami erősítette a lelkesedésemet további képzésre való jelentkezésre.
Olyan módszereket, ötleteket kaptam, melyeket nagyon jól tudok használni az óvodai mindennapokban, szabad játékokban és foglalkozásokban egyaránt. A gyerekektől pozitív jelzéseket kaptam az új játékokkal való tevékenykedés során.
Azt hiszem, hogy nem is lehetett volna nagyobb az öröm a játékok végén, amikor azt mondták: „Ez nagyon jó volt!” Kell hozzá egy kis matematika! (ezt egy kisfiú mondta) A gyerekekkel való együtt tevékenykedés rámutatott arra, hogy nem kell mindig kész dolgokkal megkínálni őket, hanem igenis hagyni kell, hogy maguk is találjanak ki ötleteket. Az egyes képesség területek mellett (emlékezet, szerialitás, szándékos figyelem, testséma, síkbeli tájékozódás, relációs szókincs használat, logikus gondolkodás, beszédkészség, beszédértés) fejlődik a kreativitásuk, önbizalmuk, együttműködési képességük is.

- Az oktató által küldött segítő videók, gyakorlati tanácsok, a játékok bemutatása a kiváló szaktudásról ad bizonyosságot a képzésen résztvevők számára. Sok új játékot tanultam. A mindennapi fejlesztő foglalkozások, tanórák menetébe be tudom építeni az elsajátított tanultakat. Köszönöm a lehetőséget, a jövőben szeretnék hasonló képzésekre jelentkezni. A többi téma is érdekel!

Az ALAP Pedagógiai Központ
fenntartója a SZORT Bt.

OM Azonosító
FMK/OM -00600-2009


Mobil: +3630-624-72-73


Ugrás a lap tetejére ...